Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
21-11-2017

Uliczne stoiska to rzecz charakterystyczna dla okresu przedświątecznego. Podajemy informację Urzędu Miasta Lubań o zasadach prowadzenia handlu ulicznego.

Najważniejsza sprawa to miejsce handlu. Stoiska będą mogły znajdować się poza targowiskiem miejskim, ale tylko w dozwolonych miejscach. Na osiedlu Piastów jest to ulica Kazimierza Wielkiego, w pobliżu skrzyżowania z Worcella oraz ulica Bolesława Chrobrego - przy budynku nr 3. Ponadto handlować będzie można na byłym targowisku (ul. Staszica). Stoiska będą mogły znaleźć się także na Placu Okrzei, wzdłuż ul. Brackiej, a także obok Wieży Brackiej i przy Wąskiej na chodniku od strony fontanny. Stoiska rozstawiać można także na terenie wokół parkingu przy cmentarzu komunalnym przy ulicy Wrocławskiej. Jeśli chodzi o opłaty, wynoszą one przy sprzedaży świątecznej, związanej ze świętami m.in. Świętem Zmarłych, Bożym Narodzeniem, Wielkanocą oraz sprzedaży sezonowej 15zł/m2 (dziennie).

Dodatkowo w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia – od 1-go grudnia do 24-go grudnia mogą być prowadzone jarmarki i kiermasze związane z handlem, w tym drzewkami i ozdobami świątecznymi oraz żywymi rybami słodkowodnymi przez bezpośrednich producentów. Mogą być organizowane wyłącznie w rynku, w części wyłączonej z ruchu kołowego. Dla tego rodzaju sprzedaży realizowanej w tym miejscu opłaty wynoszą 5zł/m2 ( dziennie). Podstawą prawną są uchwały Rady Miasta Lubań, a sprawy związane z handlem ulicznym prowadzi Kornelia Martyniak, inspektorka Wydziału GGNiR UM Lubań (tel. 75 646 4424).

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...